Problem z wypolerowaniem.

Forum branży kamieniarskiej. Nowości, plotki, newsy z branży. Kto, z kim i gdzie.
Bartosz
czeladnik kamieniarski
Posty: 17
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 11:09 pm
Lokalizacja: Lubelskie

Problem z wypolerowaniem.

Post autor: Bartosz » pt lip 29, 2016 9:56 am

Witam serdecznie!
Potrzebuję porady fachowca w związku z polerowaniem czarnego granitu. Po przejechaniu płyty wszystkimi rzepami płyta jest szara. Płytę polerowałem rzepami od początkowych granulacji do buffa, który szczerze mówiąc nic nie dał. Szukałem na forum ale odpowiedzi na ten temat nie znalazłem. Wiec co zrobić aby płyta była dobrze wypolerowana? Dodam że chodzi o napisówke.

kerad
pomocnik kamieniarza
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 09, 2012 3:38 pm

Re: Problem z wypolerowaniem.

Post autor: kerad » pn sie 01, 2016 11:30 pm

A jak się ten granit nazywa ?

Bartosz
czeladnik kamieniarski
Posty: 17
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 11:09 pm
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Problem z wypolerowaniem.

Post autor: Bartosz » wt sie 02, 2016 1:25 pm

Jak sie nazywa to nie wiem. Moge powiedziec ze to chinski granit. Czarny z malutkimi szarymi "kryształkami".

grzes2424
pomocnik kamieniarza
Posty: 7
Rejestracja: pn sty 30, 2012 4:33 pm

Re: Problem z wypolerowaniem.

Post autor: grzes2424 » wt sie 02, 2016 10:27 pm

Witaj, kolego rzepami to nie zrobisz dobrego poleru a tym bardziej na czarnym kamieniu. Odezwij się na pv coś postaram się poradzić.

Arturo
kamieniarz
Posty: 94
Rejestracja: czw kwie 16, 2015 10:34 pm

Re: Problem z wypolerowaniem.

Post autor: Arturo » śr sie 03, 2016 7:41 am

Grzes to napisz tutaj napewno sie przyda na forum

marcin
czeladnik kamieniarski
Posty: 46
Rejestracja: sob mar 14, 2015 8:28 am

Re: Problem z wypolerowaniem.

Post autor: marcin » czw sie 04, 2016 8:43 pm

Napisówka to tylko głowica i wagony np hiszpańskie Abressa.
Nawet jeśli uda się na rzepach to powierzchnia będzie strasznie poskakana.

Klient
pomocnik kamieniarza
Posty: 1
Rejestracja: wt sie 23, 2016 1:58 pm

Re: Problem z wypolerowaniem.

Post autor: Klient » śr sie 24, 2016 10:02 am

Witam wszystkich,
Nie jestem z branży jednak mam pytanie do znawców tematu.
Czy spolerowane "dziury" widoczne na zdjęciach jest efektem normalnego polerowania? Czy taki efekt jest błędem w sztuce polerującego/ zacięciem maszyny polerującej. Wypolerowana "dziura" jest widoczna pod kątem.
Będę wdzięczny za wszelkie informację.
szlif2.png
szlif2
szlif2.png (33.38 KiB) Przejrzano 8305 razy
szlif1.png
szlif1
szlif1.png (154.29 KiB) Przejrzano 8305 razy

Awatar użytkownika
andremandre
kamieniarz
Posty: 77
Rejestracja: pt paź 09, 2009 7:14 pm

Re: Problem z wypolerowaniem.

Post autor: andremandre » ndz sie 28, 2016 9:20 pm

dodaj jeszcze czy chodzi o powierzchnię, czy o boczki...jakiej grubości etc.
Obrazek

Bartosz
czeladnik kamieniarski
Posty: 17
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 11:09 pm
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Problem z wypolerowaniem.

Post autor: Bartosz » pn wrz 19, 2016 8:53 pm

Chodzi o powierzchnię. Przy polerowaniu stosowałem duży jak i mały docisk. Wyższe i niższe prędkości obrotowe ale nie dawało to większych rezultatów.

Awatar użytkownika
andremandre
kamieniarz
Posty: 77
Rejestracja: pt paź 09, 2009 7:14 pm

Re: Problem z wypolerowaniem.

Post autor: andremandre » sob wrz 24, 2016 9:44 pm

zrób to na kolanowce,jeśli nie masz wprawy "celmą", poler pewnie jest po automacie więc trzeba troszkę się poslizgac...fazka będzie niestety też do wyrównania...
Obrazek

Arturo
kamieniarz
Posty: 94
Rejestracja: czw kwie 16, 2015 10:34 pm

Re: Problem z wypolerowaniem.

Post autor: Arturo » sob wrz 24, 2016 10:05 pm

celmą zawsze zrobi nie równośći

rafal157
pomocnik kamieniarza
Posty: 11
Rejestracja: czw sie 06, 2015 10:11 pm

Re: Problem z wypolerowaniem.

Post autor: rafal157 » ndz wrz 25, 2016 1:35 am

jak nie umiecie robić "celmą" to oczywiscie, trzeba równomiernie wyciągać a nie robić rowki :) trzeba dojsc do wprawy poprostu najpierw ciągnąc krzemieniami równo a pozniej rzepami i bedzie głądź :)

marmaroprestige.pl
czeladnik kamieniarski
Posty: 30
Rejestracja: czw sie 13, 2009 1:03 pm

Re: Problem z wypolerowaniem.

Post autor: marmaroprestige.pl » śr paź 05, 2016 11:47 pm

Też mi poler nie wychodził na kolankowce, zauważyłem że wszystko jest ważne, dobrze dać żywice epoxydową; dobrze jest szlifowć do granulacj 400 sciernicą twardą (np. diament w stali) następnie mogą być rzepy że sciernicą w plastiku ale fi minimum 150. No i wody musi być sporo. Potem, Nero z tenaxu faktycznie głowica i wagony miałyby sens

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 13 gości